.

Den finaste jag kan få

du som jag måste stå på tå för att nå

du som har svarta stenar i ditt inre

du som känner att lyckan blir allt mindre

svarta tunga stenar utan avsikt att lämna din själ

du som stöter bort alla som vill dig väl

rädslan för att bli sviken smyger sig på

du vill att det ska vara du som ska gå


Och kanske har en del krossat din vackra vilja

de måste vara idioter, svin - jag kan ej skilja

jag vet vad de går miste om

när du står vid klippans kant och viskar; kom

för bakom sig lämnade de en man av finaste sort

det var deras misstag, att det var du de valde bort

jag hoppas de får leva i sin ensamhet

de måste ångra, de måste ångra sitt svek


Jag vet att du vandrar en ny väg nu min prins

jag vet för I write sins

i mitt huvud kan jag skrika ditt namn

samtidigt som jag somnar i din famn

och jag följer med dig över klippans kant

om du lovar att allt du viskade är sant

att du letar efter mig när jag tappar bort mig

då ska jag flyga med dig, bara dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0