tur det asså!

Idag på väg till skolan sitter jag med Nakka på tåget. Ett gammalt tåg.
"Vad har det med saken att göra, att det var ett gammalt tåg" tänker ni säkert nu.
Men det jag vill komma till är att man på de gamla tågen kan snacka i en högtalare. Hur ofta hör man inte en import till chaufför säga "slossen"? Detta är något som förekommer relativt sällan (om alls?) i de nya tågen.
I alla fall, när vi kommit till kanske sätra? *vild gissning* hör vi (eller åtminstonde jag, för nakka såg ut att vara helt inne i tidningen) chauffören (som i detta fall INTE var import) säga att det är tvärstopp på den gröna linjen. Jag får lite panik då jag glömt att vi nu åker den blåa linjen och inte den gröna som vi brukade när vi gick i Odenplan. Det är nämligen så att jag verkligen HATAR ersättningsbussar då det alltid är överfullt. Man får stå och trängas med massa illaluktande människor som inte verkar ha duschat på år och dar. Minns när jag en gång stod tätt intill en man som var längre än mig. Mitt huvud kom ungefär till hans armhåla. Och det värsta av allt är att han står och sträcker armen för att kunna hålla i sig i räcket. Vart tror ni då mitt fejs hamnar? Just vid armhålan, och I'm telling you.... DET LUKTADE BAJS! Höll på att svimma eftersom att jag höll andan nästan hela vägen. Vissa människor har aldrig hört talas om deo säger jag bara.....
Anyway, nog om det.
Jag kommer sedan på att vi åker den blåa linjen och att vi slipper eländet. Lättnad säger jag bara...

så här hade vi sett ut på ersättningsbussen;


Jag och Nakka är de som står längst ut, som ni ser är vi de enda kvinnorna på bussen.

Kommentarer
Postat av: Haifah

nisrin då! vad går du o sniffar i folks armhålor för?!

2008-10-03 @ 20:55:48
URL: http://fahfah.blogg.se/
Postat av: jess

som tur fick jag inte ta ersättningsbuss, för tåget hade börjat gå igen :p

2008-10-07 @ 18:18:22
URL: http://jessdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0