Nu kommer det....

Mina vänner, jag har en sak jag måste berätta för er...
Det är nämligen så att jag har fört er bakom ljuset en längre tid. Det finns något jag inte har berättat, som har gått och tyngt mig ett tag nu. Jag har beslutat mig för att träda fram nu..... JAG HAR VARIT GIFT!
Jag vet, det kommer som en chock. Detta är något jag länge har velat berätta, men jag har inte riktigt vågat...
Jag är numera skild. Skilde mig efter ett års äktenskap. Jag klarade helt enkelt inte av livet som hemmafru, kände att det inte riktigt var mitt kall. Det var tufft!
Men nu är jag tillbaks, starkare än någonsin......



Min man och jag. Jag vet, han är mycket kortare och äldre än mig,
men vad är det man brukar säga? Att kärleken inte har någon åldersgräns,
och att det är insidan som räknas? Fast iofs, hans insida var ju inte heller
speciellt bra......


....Varje dag såg i stort sett likadana ut, jag fick tvätta kläder
och laga mat. Varje gång han kom hem visade han inte
någon kärlek. Det var i stort sett det som gjorde så att
jag fick nog.....


.....Det slutade med att jag stack! Jag tog första bästa planet och hamnade
i Sverige. Att lämna honom var det bästa beslutet jag någonsin tagit.....


....I Sverige var jag lycklig!! Jag fick göra sånt jag aldrig fått göra
förut. Jag fick känna på friheten och lära mig simma.
Jag vart en helt ny människa....


....Jag vart uppskattad! Kompisar hade jag gott om,
och hos mig bjöds det ofta på fika....


....Men den lyckligaste dagen i mitt liv var nog ändå när jag äntligen
tog körtkortet! Körde var något jag ofta gjorde....


.....TILLS jag vart gammal och skruttig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0