ingen rubrik

Dagen är här, är jag beredd?
Några minuter från min dödsbädd, så mediterar jag på..
hur jag spenderat mitt liv och så. Ser hur det sakta försvinner..
Så vad är det jag finner, bland lycka och bland misär,
när ångesten är det som sliter mig isär?

När det knackar på min dörr...
Vad jag än gjort så väntar det nu på mig,
Det knackar på min dörr
Och jag, och jag...

En gång var jag hungrig och gick på krigsstigen, nu är jag rädd och övergiven.
Allt som var nära är så långt bort, mitt långa liv hur blev det så kort?
Ingen mening att beklaga, jag är nu bytet och samvetet jagar.
Allt som betydde något var kärleken..
Är det för sent nu? Förlåt mig min sanna vän.

Fader du som över oss vakar, varför är det kaos vi förorsakar?
Det är vid din sida vi borde vandra
Så lär oss att ta hand om varandra, och leva det liv vi verkligen vill
Allt vi behöver finns ju här intill
Det är så vi kan återuppstå
Det är den enda vägen vi borde gå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0