Mitt svar

Rami om sefjwekfjrskfheakhrehkgf:
"Andra gången jag snubblar över denna blogg. Geez, vad rasistisk den är. Kul, för övrigt, att du kräver av din drömman att kunna stava när du själv levererar grammatiska fel i vartannat stycke."

Hej Rami!

Först tänkte jag att jag skulle ta och välkomna dig. Kul att du hittat hit.

Jo, du nämnde att det var din andra gång här. Om det nu stämmer, så borde du vid det här laget ha märkt att jag tidigare haft en liten text där det stått att de flesta inlägg bör tas med en nypa salt. Att de är oseriösa.

Om inte, så borde jag nog ta och förtydliga det en gång för alla (då i alla fall du inte verkar ha förstått det).

Bloggen är inte till för att jag ska kunna skriva i ett korrekt svenskt språk (vad nu som är korrekt går väl att diskutera). Bloggen är till för att jag ska kunna skriva ner mina tankar, censurerade som ocensurerade. Hur jag väljer att strukturera inläggen eller vilket språk jag väljer att använda, är enligt mig, ganska oväsentligt. Det viktiga är väl att det man försöker få fram faktiskt når fram?

Det är skillnad mellan att stava fel medvetet, och att stava fel omedvetet. Språket jag väljer att använda mig av i exempelvis mina skolarbeten är inte samma språk som jag väljer att använda mig av i bloggen. Varför? För att det känns naturligare med talspråk i bloggen.

Om du nu skulle hitta ett felstavat ord i denna text, var vänlig och rätta mig då. Övning ger färdighet som man brukar säga.

Förresten, vad är egentligen "rasistiskt" enligt dig? Allting är väl ändå relativt, eller har jag fel?
Det är skillnad mellan att vara rasistisk och kritisk. Jag har vänner från alla sorters länder, svarta som vita
Jag bor i en förort. Min mor är av svenskt ursprung medan min far är "utlänning".

Du som är från Sundsvall (enligt din ip-adress) borde inte komma och uttala dig om att vara rasistisk då jag förmodligen redan har stött på mer rasism än du någonsin kommer att stöta på.
Ändå gör du det. Varför? Jo, för att vi i Sverige har någonting som kallas yttrandefrihet. Yttrandefriheten låter oss fritt få yttra våra tankar och åsikter utan att vi blir censurerade eller bestraffade.
Låt mig därför få göra precis som du, UTAN att någon dum jävel ska gnälla.
Det är inte så smart att döma boken efter omslaget alla gånger.


You aint gotta feel me homie, Im feelin myself ;) Peaaaace! (hur gillar du min stavning nu by the way?)


Kommentarer
Postat av: Haifah

eyo, homeboy! snälla, hjälp mig att förstå! har du mens ur fel ända or what? en blogg där man bjuder på sig själv, sticker ut litegrann med lite skämt om vissa folkslag kan väl knappast bli rasistisk!? förstår du inte brudens humor, så var vänlig och snubbla över till en annan torr blogg! jag har känt bruden i ca 12 ÅR och jag kan lugna ditt hjärta med att säga att hon kan grammatik & stavning BRA! stavning har förresten ingenting med grammatik att göra, så om nisrin vill att hennes man ska kunna stava, then there aint nuttin god damn wrong with that!!!

2008-11-18 @ 20:14:30
URL: http://fahfah.blogg.se/
Postat av: Nisrin

Thanx hun :D Det där värmde. Love you (and I really do)

2008-11-18 @ 20:17:53
URL: http://nisrinjh.blogg.se/
Postat av: Haifah

me 2, babycake! ( =

2008-11-19 @ 10:55:29
URL: http://fahfah.blogg.se/
Postat av: reda

hahahahaha skön bild;)

2008-11-19 @ 21:35:06
URL: http://redoow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0