Min drömman!

Många tjejer har ju väldigt mycket krav på hur en kille ska vara och se ut. Själv har jag inte så mycket, men tänkte att jag ändå kunde rada upp lite viktiga grejer som jag kommer på nu lite sådär spontant.
Här kommer en presentation på min drömman för er:



Utseende-relaterat;

Han ska vara längre än mig
, dock inte FÖR lång. Jag vill inte se ut som hans dotter när vi går bredvid varandra men nånting runt 175 och 190 tror jag blir bra (jag är 168 för er som vill veta). 

Han ska utstråla manlighet. Jag tål inte killar som är feminima på något sätt. Han bör inte ha små fötter, för det är för feminimt. För små händer är också för feminimt för min smak. Självklart ska han ha större händer än mig, helst dubbelt så stora.

Ej långhårig! Att en kille spenderar mer tid framför spegeln än mig för att fixa till sitt hår är ett BIG NO. Jag är svag för killar som är snaggade, men grejen med snaggat är att det är få som passar i det. Därför funkar hår också, men inte FÖR mycket hår. Håret är i alla fall sjukt viktigt.

Hår på bröst, rygg och under armar är förbjudet. Han bör vara ohårig, men det behöver inte betyda 100% hårfri. Lite hår kan han få ha på armarna och benen, men inte sådär grovt à la persisk matta.

Att en kille håller sig fräsch är superviktigt, så hygienen med andra ord står högt på listan. Han ska alltid lukta gott, inte ha öronvax och heller inte skit under naglarna. By the way, långa naglar är sjukt äckligt, och därför måste de alltid vara nedklippta.

Stilen är nummer ett på listan. Jag har alltid gillat killar med en klädstil som utstrålar självsäkerhet av någon anledning. Hans kläder ska alltid vara rena och fräscha. Han ska kunna matcha kläder och färger
Han ska inte gå runt med samma kläder i en vecka!
Inte ha för tighta tjej-jeans (cheap monday) eller baggy jeans à la hiphop-XXXL, utan något mer mittimellan. Jag tycker om när killar har snygga färgglada t-shirtar tillsammans med ett par vita sneakers, så det får han gärna ha. Tycker det är riktigt fint!
Minst en kostym bör han också äga för lite finare tillfällen ;)
Det absolut värsta jag vet är killar som klär sig som nyimporterade irakier. Finns inget värre!

Fina accessoarer gillar jag. Typ en snygg klocka eller en fin keps (beroende på om han är street). Absolut inte en fet guldkedja för det diggar jag INTE (syrian-style). Jag gillar inte smycken på killar överhuvudtaget om jag ska vara ärlig (bortsett från klockan dårå).
  
Inga piercingar! Jag hatar piercingar. 

Jag är helt svag för killar med en naturlig "solbränna". Naturligt bruna killar à la latino/nordafrikan



Personlighet/karaktär/beteende-relaterat;

Han får absolut inte bryta. Han måste kunna prata bra svenska...
...och sho-bre kan dra åt helvete.

Inga importer här inte!

En kille MÅSTE kunna stava, en kille med dyslexi är förståeligt men INGET för mig.

Jag vill ha en intelligent snubbe som vet vad han pratar om och som har båda fötterna på jorden.

Ej pipig eller ljus röst! Så avtändande med killar som har ljusa röster. Låter som ett irriterat bi som man bara vill slå ihjäl.

Skrattet hos en kille är jätte viktigt! Det ska vara manligt och sexigt och inte åsnelikt eller pipigt. Absolut inte kvinnligt.

DROGFRI! Inte alkoholist, inte rökare och aa.... you name it.

Humor måste han ha, han ska kunna få mig att skratta jämt. Han måste tycka om min.

Han får absolut inte vara blyg och säga "jag vet inte, du får bestämma" eller "spelar ingen roll hehe" i varje mening. Då är det kört för den grabben! Jag kommer att köra över honom direkt.

CHARMIG! Han ska kunna charma mig, min familj och mina vänner.....
.....Han ska tycka om min familj och mina vänner. De ska gilla honom också.

Snäll och omtänksam! Om en kille t.ex. inte ser ut som Quaresma eller Jude Law, men är lika snäll som den där nörden man gick med i högstadiet, så spelar det inte så stor roll. Visst, attraktionen måste finnas där, men så är det väl alltid?

Stark, självständig (ej gå på soc) och trygg i sig själv.

Han ska ha ett bra välbetalt jobb, det spelar ingen roll om det är i hans pappas restaurang eller som rövläkare. Bara han gör någon nytta och har cash i fickan. Han får inte snåla och räkna varenda 50öring han har i plånboken för att sedan räkna ut hur många tuggummin han kan få för dem. Jag är inte värsta golddiggern, men faktum är att pengar gör mycket idag, även om vissa tycker att kärleken går före allt så NEJ. I början kanske det gör det men inte efter några år, pengar gör MYCKET! Och nu menar jag inte att han behöver vara stenrik (bara nästan ;D).

Han ska ha en fin bil. Höj inte på ögonbrynen nu. Men asså, hur kul är det att stå med släkt/familj eller vänner och så kommer han förbi med en skruttig bil från 20-talet varpå man säger "Hehehe det är han".

Kunna laga mat! Helst inte bara köttbullar med potatismos.

 Han ska vara romantisk. Typ bjuda ut mig på fina restauranger ibland, göra middag och tända ljus när jag kommit hem trött, ge mig rosor på alla hjärtans dag. Helt enkelt överraska mig lite då och då, så att jag inte tröttnar på honom.

Ingen stalker. Självklart ska han visa att han bry sig om mig, men inte ringa varje minut och toffla. Man behöver kunna andas i en relation. Inte heller någon som gör precis aaaaaaaallt jag säger, för då kommer jag bara att köra över honom totalt. Lite spänning ska det vara. Han måste kunna ta en diskussion eller ett gräl. Men kom ihåg en sak, jag har ALLTID rätt, även när jag har fel.

VIKTIG PUNKT: Inga importer!!!

Musiksmak är rätt viktigt för mig
. En kille som endast lyssnar på hårdrock är inget för mig. Jag ska kunna pumpa Talib Kweli och han ska bara digga det hååårt, men även när jag kör på John Legend. När jag är ledsen och vill lyssna på Alicia Keys ska han INTE sjunga med.

Allmänt så gillar jag killar som brinner för någonting. Det kan vara musik, det kan vara sport, det kan vara konst.... det kan i stort sett vara som helst.
Tycker det är sjukt attraktivt. Pluspoäng om han kan sjunga ;) *tjejer, ni vet vad jag menar*

Han ska endast ha ögonen för mig, flörtar han med andra så är han inget att ha. Han måste kunna bevisa att jag är den enda han vill ha. Charma mig med söta sms på kvällarna, ringa på morgonen med en sån där sexig hes röst och säga att han saknar mig. På msn ska han skriva mitt namn med ett hjärta så att alla ser att han är min.

Jag går före "grabbarna" och han ska behandla mig med stor respekt.

Ungefär så ligger det till.

Ajuste.. nämnde jag, INGA IMPORTER!!!!


Observera;
detta är min DRÖMMAN och inte nödvändigtvis bara krav (även fast vissa punkter faktiskt är krav)

Kommentarer
Postat av: Anonym

du e kräsen :S:S:S ingen e perfekt!!!

2008-11-10 @ 21:17:38
Postat av: Nisrin

SV.

Nej då, jag är inte kräsen :)

När har jag påstått att någon är perfekt? Jag vet mycket väl att det inte är så. Alla är vi olika.

Däremot kan man ha önskemål, men det är en annan femma.

One man's trash is another man's treasure though ;)

2008-11-10 @ 22:20:33
URL: http://nisrinjh.blogg.se/
Postat av: mel

HAHAHAHAHAHHA

det är bra att ha höga krav, fortsätt så!

Quaresma ;D

2008-11-11 @ 09:28:39
Postat av: Haifah

men nu tog du väl ändå i liite för mkt, nisrin?

2008-11-11 @ 13:39:36
URL: http://fahfah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0