Lite tankar nu på kvällen

Shit vilken känsloladdad kväll! Dagen har iofs varit fucked up sen jag vakna, men just om kvällarna blir det sådär extra mycket känslor och tankar på samma gång...

Jag är en sån här person som går runt och funderar mycket på vad som komma skall.
Min största rädsla här i livet är att misslyckas. Att dö utan att ha uppnått någonting.
Om jag ska vara ärlig så är framtiden skrämmande.
Jag vet för tillfället inte vad jag vill göra med mitt liv, jag har inga mål och inga drömmar.
Själva vetskapen om detta gör mig rädd. Riktigt jävla rädd.
De flesta jag träffar på har någon form av dröm, oavsett om den drömmen är baserad på dem själva eller andra.
De vet vad de vill, och strävar efter att nå det.
Men jag då? Jag som inte vet vad jag vill, vad har JAG att sträva efter?
Vad brinner jag för? Vad vill jag göra av mitt liv?
Jag har hela mitt liv fått höra att jag är intelligent och att jag förtjänar det bästa yrket.
Men vilket yrke är egentligen det bästa?
Är det att vara advokat och tjäna multum, eller är det att vara flygvärdinna och kanske inte tjäna så mycket, men ha sjukt kul?
Det beror nog på hur man väljer att se det. Allt är väl relativt också.
 
På tal om ingenting känner jag att jag har hamnat i någon slags grå-svart-zone just nu.
Det är samma skit varje dag och jag behöver någonting nytt.
Bara att få komma bort ett tag, bort från vardagen, hade nog gjort sjukt mycket.

Egentligen vill jag bara spola fram tiden ca två år och se vart jag står någonstans.
inte är det här i alla fall.

Man brukar ju säga att den som väntar på något gott aldrig väntar för länge,
men vad händer om man väntar så länge att man aldrig hinner ta del av det goda?


Kommentarer
Postat av: red

vi har alla haft en sån fas ;) du kommer snart veta vad du vill bli:)

2008-11-16 @ 20:40:18
URL: http://redoow.blogg.se/
Postat av: Nisrin

SV.

Det hoppas jag verkligen :)

2008-11-16 @ 21:14:42
URL: http://nisrinjh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0