Musik för mig..

image23

..är i stort sett allt. Som liten sjöng jag ofta tillsammans med min bästa tjejkompis. Vi ställde upp i en talangjakt med vår fåniga låt "big boney" och VANN! Jag minns det som igår. Minns också när jag var sisådär 5-6 år och befann mig på en skivaffär med mamma. Där fanns det såna där hörlurar där man kan välja bland olika skivor som man sen lyssnar på. Självklart går jag dit och väljer skiva. Efter ett tag märker jag hur alla (och då menar jag verkligen ALLA) vänder sig om, de står och tittar på mig. Mamma kommer rusande fram: NISRIN! Dämpa dig.
Då hade jag tydligen stått och sjungit allt vad jag hade, men då jag hade hörlurar på mig hade jag inte hört mig själv. *skratt* det var tider det. Hur som helst, det jag försöker säga är att mitt musikintresse har alltid funnits där. Ända sedan jag var liten. Enda skillnaden var bara att jag då lyssnade på bubbles och introt till trasdockorna (mitt favoritprogram på den tiden)
Så, vad lyssnar jag på för musik idag? ALLT! Och då menar jag verkligen allt. Jag är en sån person som ofta byter musik efter humör. Allt från Ne-Yo till Billy Talent. Rnb, Soul, Hiphop, Rock (och allt som hör till), Gospel.. you name it! Kan till och med lyssna på klassisk musik och folkmusik ibland *haha*. Det viktigaste för mig när jag lyssnar på musik är dock texten, om en låt har en väldigt bra text är det ganska troligt att jag fastnar för den. Som jag nämnde i början och som jag tror redan märks, är också att jag älskar att sjunga. Sjunga gör mig glad, oavsett om det är i duschen eller i skolkorridoren. Det är inte ovanligt att man hör mig sjunga, för det gör jag ganska ofta.
Okej, det var väl allt jag ville säga. Ville ge er en bättre bild på vem jag är, och musiken är en ganska stor del av mig.
Peace!

Kommentarer
Postat av: Haifah

"He's a big boney, oh..." hahaha!

2008-03-06 @ 12:16:38
URL: http://fahfah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0