Mässan om utlandsstudier

image13

Tänkte berätta lite om mässan jag var på idag. Har länge funderat på att fortsätta mina studier på ett universitet/college utomlands efter att jag tagit studenten. Kommer förmodligen läsa antingen criminal justice, law eller psychology (det är åtminstonde det jag känner för just nu). När jag sedan fick höra talas om en mässa som skulle handla om just det bestämde jag och en kompis oss för att gå. Mässan ägde rum idag och vi var där. När vi då anländer till Lava (kulturhuset, t-centralen) hälsar en tjej på oss artigt och ber oss att skriva in oss i datorn för att vi sedan ska få en lapp med ett nummer på som ska sättas fast på jackan. När vi fått denna lapp går vi runt till massa bord där det sitter representanter från massa skolor, främst från USA och Australien. När vi går fram till vårt första bord märker vi snabbt att representanterna inte pratar svenska. Vi får då lite panik, inte för att vi inte KAN engelska, utan för att vi helt enkelt inte är vana att prata med amerikaner. Det hela gick dock bra och vi fick med oss massa broschyrer hem som jag snart ska börja läsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0