Revanch eller ära?

Idag är dagen vi alla har väntat på, vi kommer att få beskåda el clasico; real madrid och barcelona (de två kanske största lagen i europa?) möter varandra på camp nou.
Tror att det blir en riktigt bra match!
De flesta har ju redan räknat ut Real och tror att Barca ska vinna stort. Men det tror inte jag.
Visst, Real är inte i form och har släppt in 24 mål på 14 matcher vilket är sjukt mycket. Och det som är deras akilleshäl är just försvaret. Det finns bara tre lag som har värre försvar i la liga (mallorca, malaga och det tredje?). MEN, i el clasico är inte formen det viktiga, det viktiga är istället viljan. Viljan är någonting jag tror är starkast hos real faktiskt. För visst, barca vill säkert ha sina tre poäng och till en viss del också revanch. Men hos real handlar det mer om att de MÅSTE vinna. De måste vinna för att behålla sin heder efter att alla bespottat och hånat dem i år (kanske deras värsta år?). De kommer att kriga och verkligen göra sitt yttersta för att vinna. Det kommer säkert barca också, MEN det jag säger är att det kanske bara är bra för el madrids del att de spelar från underläge.  För det går inte att förneka, barca är det lag som är mest älskat med sina guldspelare som Eto'o och Messi. Men kommer de att palla trycket? Det är frågan.

En sak vet jag, matchen kommer att bli spännande! Håll ett öga på Raúl och Ramos.

(tillägga skall att jag hellre ser Barcelona vinna än Real Madrid. Men det är en annan femma....)


Kommentarer
Postat av: Reda

hahaha barca vinner:D:D:D Inshallah:D men det är bra att du vill att barca ska vinna:D

2008-12-13 @ 21:50:33
URL: http://redoow.blogg.se/
Postat av: mel

barca vann men real borde vinna så de kunde få tillbaka sin heder och självkänsla,

2008-12-14 @ 17:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0