Tankar

Ibland så kommer den där jätte seriösa sidan fram, och jag blir känslig och tankarna sätter fart... tänker på allt mellan himmel och jord. Just nu sitter jag och tänker på saker som har hänt på sistonde, sådär 3 år tillbaka ungefär. Vad har jag åstadkommit på 3 år? Rätt mycket tycker jag, dels för att jag har valt min framtid och sen också för att jag har lärt mig så mycket om mig själv. Jag tror att jag har mognat till riktigt ordentligt under dom här tre åren. Framförallt tror jag att jag har lärt mig hur människor fungerar.
Jag har tagit avstånd från vissa människor som stått mig nära tidigare, insett att vi inte längre fungerar ihop. Det är allt ifrån vänskap till kärlek. Jag tror det finns en anledning till varför vissa människor från det förflutna inte finns med en i nuet. Det man trodde var helt rätt DÅ, visade sig vara allt annat än rätt och det beror nog mycket på att man vågat inse sanningen om personen. Ingenting varar förevigt och man ska aldrig ta något eller någon för givet, det är också något jag lärt mig. Det jag trodde stod närmast om hjärtat och den vänskapen jag trodde var starkast visade sig vara helt fel, och det är inget jag är ledsen över utan snarare tvärtom, jag har lärt mig utav mina misstag.
 ...nu säger jag inte att personerna (i mina tankar) har varit några misstag, utan tvärtom, jag är jävligt glad för det som hände. Men däremot har jag lärt mig utav felen jag gjorde under perioderna då jag trodde att allt stod som mest rätt till, lärt mig att inte vara blåögd och tro att allt är bra när det i själva verket inte är bra alls. Ibland undrar jag hur fel man egentligen kan ha om en person. Man fattar tycke för någon, ger den all sin tillit och kärlek och sen en dag.....rinner allt ut i sanden. Tänk att man offrar så mycket för någon, så mycket av sin tid, så mycket av sitt allt och sen försvinner allt bara? ingenting betyder plötsligt någonting längre? Det man trodde skulle vara förevigt ägnar man inte ens en tanke åt längre. Det skrämmer mig. Men kanske inte nu längre, då jag som sagt LÄRT mig utav mina misstag, nu vet jag hur jag ska agera nästa gång jag hamnar i samma situation. Jag vet också att ingen är värd att offra allt för, för att INGENTING varar förevigt.      
Människan är blåögd


................over and out

Kommentarer
Postat av: Haifah

preach, baby! preach!

2008-08-31 @ 19:33:50
URL: http://fahfah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0