"Kan jag få mina fem spänn?"


Det värsta jag vet är snåla människor.
Såna typer gör mig spyfärdig. Jag har full förståelse för folk som har ostabil ekonomi och är sparsamma, men allting har väl en gräns hoppas jag?
Jag minns när man var yngre (eller egentligen förekommer det fortfarande) och lånade typ 3 kr av någon och fick personen inte tillbaka sina 3 jävla kronor så bröt helvetet loss. Personen kunde ringa en tidigt på morgonen för att påminna en om pengarna. Han/hon låg sömnlös hela natten och tänkte på vad han/hon kunde ha gjort för pengarna istället, t.ex. köpt 6 st tuggumin med klistermärken på köpet. Hur många gånger har man inte hört
 "Du är skyldig mig 1-5 eller 10 kr" Det får mig att vilja strypa personen till döds. Hur fan kan man vara skyldig nån 5 kr?
 Jag menar. Att någon är skyldig mig 5 kronor är ingenting jag går och tänker på. Men om jag nu hade tänkt på det hade jag inte sagt någonting. Jag hade skämts så in i helvete. Jag menar, "ursäkta, du är faktiskt skyldig mig 5 kronor". Hur pinsamt är det inte att säga så? Jag hade hellre BETALAT fem spänn för att få slippa säga så.  
Helvete vad jag stör mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0